ChrisJol.reismee.nl

De eerste dagen van ons avontuur Nieuw zeeland

Na een lange reis van Amsterdam naar Singapore en daarna naar christchurch verblijven we nu al 1,5 dag in West Melton in de bed en breakfast van robbert en scot. Een heerlijke plek om even bij te komen van de lange reis. De reis is ons niet tegengevallen. Het vieren met Singapore Airlines was super. En comfortabele reis met allervriendelijkst personeel. Natuurlijk is het lang maar de service zit hem in filmpje kijken, muziek luisteren r egelmatig werd er drinken en iets te eten aangeboden. Aangekomen in Singapore was er een fijne dag kamer. Even een paar uurtjes geslapen om vervolgens op de megafoon grote luchthaven van alles te bekijken. Het weer was niet lekker en daaronder gekozen om daar wat rond te kijken. Te lunchen, vlindertuin bekijken en een heerlijke rugmassage gehad. We konden er toen weer tegen aan om het laatste stuk te reizen met singapore airlines.

In nieuw zeeland aangekomen en daar eerst de auto opgehaald en toen direct doorgereden naar de b en b. Ja en dan is het rijden op links en zit in de auto alles aan de andere kant. Maar ook dat m hebben we doorstaan. Chris reed alsof hij niet anders gewend was. Wel regelmatig even nadenken als je een bocht door moet. Maar met deze super auto en een automaat kwamen we zo rond 13.00 bij de b en b aan. Wat een ruimte, wat een rust en een prachtige plek. En bovenal wat heerlijk om buiten te zijn na 2,5 dag binnen in viegtuig en luchthaven. Het was warm 25 graden. Koffers uit de auto een warm welkom door Robbert die tot onze verassing nederland sprak maar al wel 25 jaar In Nieuw zeeland woont. Heerlijke kamer en woonkamer waar wij alleen gebruik van maken. Koffers open korte broek aan en fijn in de zon. Toen nog een slaapje gedaan. Rond 17.00 een rondje over het landgoed gelopen en om 18.00 gingen we aan tafel voor de warme maaltijd die klaar was gemaakt door Scott. Vanaf dat moment ging alles in het engels. Het was even op gang komen maar met een goed glas nieuw Zeelandse wijn ging het vlot. Super verwend met een heerlijke maaltijd en een heerlijke kop koffie en gezellig gezelschap hebben we die dag afgesloten en lagen we om 21.00 uitgeteld in bed en sliepen we al snel. Wel wat onrustig de eerste nacht. Kan ook niet anders dan de verschillende tijden die je doorgaat. Echt bizar omte zien tijden de 1e vlucht hoe het ineens donker was.

Tijdens de 2 vlucht zagen we plotseling de zon opkomen. Hier heeft Chris verschillende foto's van in de Google foto's map gezet. Vandaag de eerste dag hele dag in nieuwzeeland. Wel gek hoor ufeliciteer ik chris vanmorgen met zijn verjaardag . Is hij op dat moment in Nederlands tijd nog niet jarig. Na een heerlijk ontbijt zijn we op pad gegaan naar Christchurch met een aantal adviezen van Scott voor de high Lights van Christchurch. Om te beginnen was het nu 6 jaar geleden datchristchurch werd getroffen door een flinke earth quake. Bijzonder om te zien hoe huizen nu nog niet zijn opgebouwd en nog volledig gestut worden. De katedraal staat er triest bij en zong veeleer gebouwen. Bijzonder is om te zien hoe de tijdelijke huisvesting van winkels er nu uitzien. Tussen alle bouwval staan gekleurde containers met verschillende winkels en eetgelegenheden. Re Start Mall. Super oplossing en staat vrolijk tussen de rest. Verder een wandeling langs alle ander bezienswaardigheden gemaakt. Tussen door koffie met iets lekkers ter gelegerd van Chris zijn verjaardag. Voor de familie is dit terug te zien bij de foto van Chris op zijn mobiel waar de wifi code niet werkte???????????? met 2 heerlijke koppen koffie.

In de loop van de middag naar de botanische tuinen gelopen. Op dat moment met al die mooie bloemen realiseerde ik mij dat wij gisteren in een land zijn aangekomen war de zomer nog in volle gang is. ( helaas hebben wij daar vandaag niets van gemerkt ????) waar in nederland de bomen nog kaal zijn en er michiel hier en daar een voorjaarsbloeiende boven de grond komt, staat de er alles in volle bloei van sn zitten de bomen in het volle blad. Rare gewaarwording. Vanavond weer heerlijk van een 3 gangen maaltijd genoten. Met als dessert heerlijke Brownie met ijs.

Morgen gaat onze reis verder naar lake tekapo. Hier moeten we weer zelf voor onze maaltijden zorgen maar ook dat heeft z'n charme. Ben jij erg benieuwd wat we onderweg gaan zien. Ook schijnt morgen de zon weer en kunnen de lange broeken in de koffer. Al met al verloopt het hier prima en genieten we van alles wat we zien en meemaken. Chris z'n verjaardag is hier nu bijna ten einde (21.30 uur). Wel Bijzonder dat hij hier 59 jaar geleden geboren is en er nu weer zijn verjaardag mag vieren.

Zo nu is iedereen weer een beetje bijgepraat. Tot de volgende keer en voor jullie in Nederland nog een fijne dag. Wij zullen het vanavond niet laat maken. Nog een beetje bijkomen van de reis. Onze natuurlijke wekker is nog nietvolledig ingesteld ha ha.

Xxx Jolanda en Chris

Ben en Carla

Dat klinkt veelbelovend! Nog gefeliciteerd met Chris en Chris zelf natuurlijk ook gefeliciteerd! Inderdaad wel mooi dat je je 59ste verjaardag daar mag vieren waar je geboren bent. We kijken nu al uit naar de volgende verhalen! Have fun????????????

Aardjan

Super avontuur!! genieten maar.....

Gwen

Geweldig!!! Dit is nog maar het begin.

diana

Allereerst gefeliciteerd broer!heerlijk om je verjaardag op je geboorte grond te vieren.wat een prachtige foto's en leuk om het verslag te lezen !
heerlijk genieten nog en ik volg jullie

Lida

Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad. Als nog gefeliciteerd Chris. Wel apart hoor, om je
verjaardag nu in Nieuw Zeeland te vieren. Was leuk om jullie verslag te lezen. Ik verheug me op
het volgende deel.

opa en oma Caron

Super wat een reis, eigenlijk te veel in zo'n korte tijd om alles te bevatten. Geniet er maar van.