ChrisJol.reismee.nl

Wellington

De laatste keer zaten wij nog in Wanake bij lake Wanake. Vandaaruit zijn we naar Bruce Bay aan de West kust gereden. Een prachtige rit langs lake Wanake. In Bruce Bay aangekomen werden we vriendelijk ontvangen door Jackie. Zij gaf ons direct een rondleiding en wees ons naar de kamer. Omdat we er op tijd waren hebben we nog een wandeling naar de zee gedaan op een zelfgemaakt routekaartje door eigenaar John. Uiteraard raakten wij al snel de weg kwijt maar springend over watertjes en door het hoge gras en stenen bereikten we de zee. Bizar om te zien. Heel veel aangespoelde houten stammen. Niet 1 maar de hele kust ligt ermee bezaaid. Dat geeft een heel ander gezicht dan schelpen of stenen. Via een alternatieve route weer terug naar de b en b. Begin van de avond konden we vanaf 18.00 uur in de huiskamer verzamelen voor een drankje. Gezellig zitten praten met een Duits stel ( een ander stel dan waar ik het eerder over had) en een Nederlands stel. Een wijntje en een biertje en ondertussen stond Jackie te koken samen met een tijdelijke student uit Amerika. Om 19.00 uur gingen we met z'n allen aan tafel. Heerlijke vis door John zelf gevangen met aardappeltjes en verse groente. Super lekker en heel gezellig. En ook was er nog een lekker toetje en toen nog koffie of thee. De avond duurde nog even voort.

De volgende dag zijn we naar fox glacier geweest. Een gletsjer. Daar naar toe gelopen. Prachtige uitzichten en mooie hoogtes. Na fox glacier nog naar een prachtig meer geweest en daar de route omheen gelopen. Aan het eind van de dag nog naar Hunts Bay. Ook weer een strand met aangespoelde bomen maar ook super veel sandflyes. Lijken op fruitvliegjes maar prikken als een gek. We smeren ons als een gek in met speciale olie. Super irritante beestjes. Maar weer een mooie dag en s avond weer gezellig met z'n allen gegeten. Ook nu was John van de partij hij had de dag ervoor aan een houthakkers wedstrijd mee gedaan. Het Nederlandse stel was al verder gereisd maar er was nu een Amerikaans stel bij. Ook dit was gezellig. Wel bizar om te horende de hele wereld van onze politiek afweet. Met de verkiezingen voor de deur kenden ze Wilders. Het houdt de hele wereld bezig wat er gaat gebeuren.

Bij het ontbijt de volgende ochtend. Toevallig zaten we tegelijk aan het ontbijt had Jackie voor ons allemaal " homework" voor iedereen. Afhankelijk of je op doorreis was of nog een dag in Bruce bay, had ze adviezen wat we konden doen. Voor ons was dat op doorreis naar naar een dorpje Ross ,waar vroeger een goudzoekers kamp was. Hier was een route waar je het leven en de werkzaamheden kon volgen. Ook mocht je zelf naar goud zoeken. ( nou je begrijpt het wel???????? wij blijven nog even hier hoor.)

Daarna doorgereden en naar gorges van Hokitita. Eerst over een hangbrug. En toen kwamen we bij de Blue loch. Een inham met blauw water. Echt super mooi om te zien.

Aangekomen in Hokitita bij B en b Deichelmans werden wij ontvangen door een hele gezellige dame. Wij dachten eerst dat het de tweelingzus was van mijn tante Hannie. Nadat ze de kamer had laten zien werden wij uitgenodigd voor de thee. Er was ook net een ander stel aangekomen. De dame van de b en b vertelde over de eerste eigenaren van het het huis. Een dr. Deichelmans had in dit huis gewoond. Mooi om te horen hoe bevlogen ze hierover vertelde. Daarna nog een wandeling over het strand gemaakt. Wat hier mooi om te zien was dat er in januari ieder jaar kunstwerken van het aangespeeld hout worden gemaakt. Dan is de zomer in volle gang hier. De kunstwerken blijven staan totdat de zee ze weer meeneemt. Een soort ode aan de zee. Van die verschillende kunstwerken stonden er nog wat. Dan oogt de kust al heel anders.

Die avond in het naast gelegen restaurant gegeten. Samen met, ja dat was nog een byzonder verhaal, een ons bekend duits stel Marianne en Peter aus deutschland. We hadden ze al eerder ontmoet bij B en b in Denidun en bij onze helikoptervlucht. Dus s avonds gezellig met z'n 4 en uit eten geweest. De volgende dag een lange tocht voor de boeg naar Blenheim. Een prachtige tocht dwars over het zuider eiland heen. Onderweg zijn we nog kennissen tegen gekomen die we kennen van de hockey uit Apeldorn. Echt bizar. We lopen door een klein dorpje om een lunch plek te zoeken wordt Chris geroepen. Harry had chris zien lopen, auto aan de kant en toen naar ons gelopen. Zij waren op doortocht naar picton voor de boot naar noordereiland. Wij wisten wel dat ze die dag ook dezelfde route reden maar dat je elkaar dan ziet is echt bizar. Even gezellig staan kletsen en daarna ging ieder zijn eigen reis vervolgen.

Aan het eind van de dag kwamen wij aan bij Eliza's Garden een b en b vlak bij Blenheim. Een prachtige cottage in een " vinyeard" Bij binnenkomst lag er een briefje klaar met welkoms woorden en alles lag klaar voor het ontbijt voor de volgende dagen. Een hele cottage voor ons alleen met een prachtige tuin en zwembad. Zo heerlijk om ook even op jezelf te zijn. S avond ook Heerlijke zelf gekookt en achter in de tuin tussen de appelbomen, citroen struiken en vijgenboom eten. Een plaatje.

De volgende dag zijn wij op zoek gegaan naar het geboorte huis van Chris. Voor wie het nog niet wist. Chris is in Nieuw zeeland geboren. Met het adres in de hand zijn wij op zoek gegaan. En het huis gevonden. Zelf heeft hij er geen herinneringen aan. Maar om er op dat moment te zijn bracht wel emotie met zich mee. Een klein huisje in een leuke wijk met een mooie begroeiing van appelboompjes, geraniums en andere bloemen. Er omheen gelopen en veel foto's en filmpjes gemaakt. Nog in de omgeving rondgelopen om een idee te krijgen. Daarna naar het centrum van Blenheim gereden een kop koffie gedronken en napraten over deze ervaring.

Boodschappen gehaald voor het avond eten met een heerlijk wit wijntje uit de streek . S avonds weer heerlijk buiten in de tuin. De dag erna nog in de omgeving gereden. Naar een chocolade fabriek geweest en naar White beach. Een strand voor surfers en om te zwemmen. Zonder sandflyes en boomstronken. Een mooie blauwe zee.

Na 3 dagen Blenheim met een goed gevoel afgesloten doorgereden naar Picton. Daar de fijne groene bolide ingeleverd. We konden de boot naar Wellington eerder nemen en zijn rond 11.00 uur gaan varen naar Wellington. Een 3 uur durende reis door de Marlborough sound gevaren. Als snel kwamen de dolphines om de boot springen en zwemmen. Een prachtige tocht met een strak blauwe lucht.

In Wellington aangekomen onze nieuwe bolide opgehaald en naar het hotel gereden. Het QT hotel is ingericht met allerlei bizarre kunst maar erg leuk. Na het inchecken direct Wellington gaan ontdekken. Een super leuke route langs de haven met leuke hotspots en restaurantjes en winkeltjes. Uiteraard daar s avonds wezen dineren.

Morgen zondag 19 maart gaan we naar kapiti eiland. Deze wordt beheerd door een maori Family. Hopenlijk gaan we de kiwi zien. Hierover meer in mijn volgende blog.

Gr. Chris en Jolanda.

Lida

Leuk om ons oude huis te zien. Wel erg veel groen erom heen. Het filmpje helemaal in de
rondte van de 5 huizen, vond ik gaaf. Niets veranderd.
Cool Chris die tattoo!