ChrisJol.reismee.nl

Lake Tekapo

Gisteren (maandag 27 februari) vanuit west Melton naar lake Tekapo gereden. Een route die je bijna niet kunt beschrijven zo rustig. Je rijdt soms tijden alleen op de weg. Onderweg regelmatig stoppen om weer mooie plaatjes te schieten. Zo kwamen we ook door Geraldine. Een plaats die Geraldine Kemper laatst ook aan deed tijds haar route door nieuw zeeland in 3 op reis. Koffie drinken en vervolgens onze route voort zetten. Wat ook fijn is dat je in de kleinere plaatsjes gewoon je auto kan parkeren zonder te betalen.

Al rijdend waarin we genieten van het landschappen en soms in gedachten zijn vertelde Chris dat hij zich realiseerd dat zijn vader in de tijd vanNieuw zeeland aan de electriciteit kabels heeft gewerkt. Deze kabels domineren nog steeds het landschap.

Aangekomen bij lake tekapo gaan we eerst op onderzoek uit. Een klein dorpje met allerlei winkeltjes en eetgelegen heden. Bij de supermarkt wat voor de lunch gehaald en heerlijk aan de picknick tafel met uitzicht op het meer gezeten.

Vervolgens via een bruggetje naar een kerkje gelopen van de good shepard. Vervolgens zijn we ons gaat inchecken bij het appartement. Deze is van alle gemakken voorzien en met een geweldig uitzicht op het blauwe meer. S avonds hebben we lam gegeten in het dorp.

Vanmorgen naar Mount Cook gereden en daar een 3 uur durende wandeling gemaakt met uitzichten op een meer en de met sneeuwbedekte toppen van Mount Cook. Het is hier nu 28 februari om 16.30 uur en 25 graden. Na een heerlijke douche om alle stof af te wassen nu nog even in de zon voor het appartement. Morgen reizen we door naar Caitlins en gaan we op zoek naar de pinquins

Lieve groetjes vanChris en Jolanda

opa en oma Caron

Met de atlas op tafel reizen we met jullie mee. Wat een mooi landschap zo te lezen.